Logo Tlenu Literackiego

Występujący

w stanie wolnym

w powietrzu

Ilustracja do tekstu
Ilustracja: Marysia Rękawek

Natalia Roguz – cztery wiersze

Perspektywy głębokiego czasu

wapień jurajski
nacieki malachitowe

Turystki we własnym mieście
/kobiety z lewego brzegu/

Skrzywienie ulic skrzywienie kręgosłupów
/Ziemia na lewo?/

Św. Anny powroty wrót
śpiewanny

We mnie miasto mineralizuje się
odkłada na biodrach

Amnestia fraz

Prześwity zorzy kupującej obwarzanki
rzeźba ramion zwiniętych w pęczki miocytów

Uzębianie zięb uziemianie palimpsestów
w zagłębieniach kolan

Zagaiłam zagajniki słów
ale jesteś w tych murano szkiełkach
daktylnie

Fuzja

Plastikowy smak klocków lego
gładki ząbkowany sześcienny
haptyczny jak pieczone jabłka z cynamonem

Zapach zapada się w zakamarki pamięci głębokiej
efekcie magdalenki spraw
niech dom będzie czasownikiem

Widmontologia

Upadłe metafory klną tanie bary przy szewskiej

Oddechy ulic
oddechy między ulicami
rytmoanaliza
budzenie korzeni wyrywanie przedtrzonowców

/Człowiek z kamerą/ patrzy

Natalia Roguz (2003) – pochodzi z Łodzi. Stypendystka Uniwersytetu Jagiellońskiego, studentka MISH. Laureatka II nagrody w Konkursie Młodej Poezji 2022 i I miejsca w XIX Ogólnopolskim Konkursie Poetyckim im. Zbigniewa Dominiaka. Zwyciężyła w kat. poezji i przekładu w XV i w kat. poezji w XVI międzynarodowym Konkursie Literackim o Nagrodę FanFila UAM. Jej tekst znalazł się w antologii Romantyczność 2022 Biura Literackiego. Finalistka Połowu 2022. Publikowała w Szajn i Czasie Literatury.

Marysia Rękawek – ilustratorka i graficzka z Warszawy. Oddana fanka graficzek, graficzek i dada. Współtworzyła pierwsze w Europie i pierwsze w Płocku (!) Muzeum Memów. Rysuje niepoważne komiksy, ilustruje poważne historie.