
Natalia Roguz – cztery wiersze
Perspektywy głębokiego czasu
wapień jurajski
nacieki malachitowe
Turystki we własnym mieście
/kobiety z lewego brzegu/
Skrzywienie ulic skrzywienie kręgosłupów
/Ziemia na lewo?/
Św. Anny powroty wrót
śpiewanny
We mnie miasto mineralizuje się
odkłada na biodrach
Amnestia fraz
Prześwity zorzy kupującej obwarzanki
rzeźba ramion zwiniętych w pęczki miocytów
Uzębianie zięb uziemianie palimpsestów
w zagłębieniach kolan
Zagaiłam zagajniki słów
ale jesteś w tych murano szkiełkach
daktylnie
Fuzja
Plastikowy smak klocków lego
gładki ząbkowany sześcienny
haptyczny jak pieczone jabłka z cynamonem
Zapach zapada się w zakamarki pamięci głębokiej
efekcie magdalenki spraw
niech dom będzie czasownikiem
Widmontologia
Upadłe metafory klną tanie bary przy szewskiej
Oddechy ulic
oddechy między ulicami
rytmoanaliza
budzenie korzeni wyrywanie przedtrzonowców
/Człowiek z kamerą/ patrzy
Natalia Roguz (2003) – pochodzi z Łodzi. Stypendystka Uniwersytetu Jagiellońskiego, studentka MISH. Laureatka II nagrody w Konkursie Młodej Poezji 2022 i I miejsca w XIX Ogólnopolskim Konkursie Poetyckim im. Zbigniewa Dominiaka. Zwyciężyła w kat. poezji i przekładu w XV i w kat. poezji w XVI międzynarodowym Konkursie Literackim o Nagrodę FanFila UAM. Jej tekst znalazł się w antologii Romantyczność 2022 Biura Literackiego. Finalistka Połowu 2022. Publikowała w Szajn i Czasie Literatury.
Marysia Rękawek – ilustratorka i graficzka z Warszawy. Oddana fanka graficzek, graficzek i dada. Współtworzyła pierwsze w Europie i pierwsze w Płocku (!) Muzeum Memów. Rysuje niepoważne komiksy, ilustruje poważne historie.