Logo Tlenu Literackiego

Występujący

w stanie wolnym

w powietrzu

Ilustracja do tekstu
Ilustracja: Natasza Kornobis

Klaudia Pieszczoch – wiersze

/span>

plankton. sycenie

liście palmy daktylowej zajmują cały widok

ale nigdy nie wypełnią okna

pokrój sytuacji: w najbliższym czasie nie wyprowadzimy się

proporcje między kośćcem a umięśnieniem są dobre

teraz gdy szpachlowanie

rozwieszanie prześcieradeł na wysokich trawach

noszenie w torbie zapasów karmy ≈ grawitacyjne nacieki

rozrastają się

układają w draperie

za rozmową o topnieniu syberii chowasz reisefieber i wzrok

ulepiony z ugorów hektarów błota

o świcie odrastają dna a ręka nie sięgnie dalej

niż do żółtej poręczy

półki ze skrzydłokwiatem

brzegu wodnego materaca na którym dryfujesz

machając rzęskami

próbując nasycać

podobne podobnym. miejsca po

więc lekarstwem czego już nie ma a wie się że było

po wgnieceniach w cukrze alkoholu głosie

tylko się domyślam

na co pomaga mówienie zamsz smar piszczel morwa

(żłobienia w tych słowach: ślady właściwości)

pięć długości basenu lub godzinami przez śnieg i przez chwilę

znów od środka wypełniają cię skały spoiste grunty

częściej rozrzedzają palce

wszystko co na nie nawijasz – czy zapamięta jak woda?

mówisz: skompiluj mnie od nowa

jeszcze noszę w sobie plamy po przedmiotach

butelce z sokiem którą odłożyłam

gdy otoczyli mnie ci co już umieli pić samą wodę

tylko się domyślam

na co lekiem powtarzane do niewidzialności

rozcieńczona do zera pamięć – śladami po jej treści wgłębienia

miejsca

rozciągnięte jak bawełna w łokciach

mlewo

sypie się owies filmowe minuty

co mają sycić na dłużej (w sprasowanych ziarnach drgania ostów po zmierzchu

podpalona suknia)

rozgrzebane odkrywki za tobą:

szczenię odsunięte na bok przerwana sesja Qigong ciągłe usuwanie w zalążku

jedynego dziecka twojej matki

[glina

srebro

bezowocne okna]

pocięte w płatki ziarna powoli nasiąkają

miękną

(co za różnica: kręcenie hula-hop na wąską talię czy praca nad wyplenieniem ojca

ze zbyt głośnych dźwięków)

sypie się owies na ekranie dogasa ogień

w roju czynności robisz zawsze to samo – różnica tkwi w symptomach

szukasz ruchu którym wydobędziesz wszystkie surowce na raz

żonglerka / wschody

długo nic a potem znowu nagłe wyłanianie się refrenów

albo ikry

z płaskiego ściernego tła

kiedy małe pomarańczowe piłki idą do góry przez chwilę widzisz

że chodzi tylko o poruszanie rekwizytami

dla nich samych

zwiększanie liczby powtórzeń

i nie ma nic poza chwytaniem i podrzucaniem

 

Klaudia Pieszczoch – autorka wierszy, opowiadań oraz przekładów literackich z języka hiszpańskiego. Publikowała w antologiach poetyckich i prozatorskich oraz czasopismach (m.in. Wizje, Fabularie, Kontent, Drobiazgi). Laureatka projektu Połów w Biurze Literackim oraz konkursu na opowiadanie w ramach festiwalu Góry Literatury 2021. Iberystka, mieszka w Warszawie.

Natasza Kornobis (ur. 1998) – studentka communication design. Uwielbia świadome doświadczanie świata. Intryguje ją człowiek i natura. W wolnym czasie śpiewa, gra na ukulele, tańczy i maluje. Pełna skrajnych emocji. Fascynuje ją film, muzyka i malarstwo. W nocy w środku lasu, przy blasku księżyca czuje się jak ryba w wodzie. Instagram: @moonllady_