Redakcja

Ola Lewandowska-Ferenc (dział poezji) – historyczka sztuki, copywriterka, edukatorka. Pisze wiersze oraz artykuły i eseje z dziedziny sztuki. Laureatka Połowu Biura Literackiego (2021). Publikowała m.in. w „Helikopterze”, „Migotaniach”, „Drobiazgach”, „Fabulariach”, „Tlenie Literackim” oraz na stronie wydawnictwa j; pojawiła się również w 111. Antologii Babińca Literackiego (2020). Siedzi w plakacie – współautorka paru publikacji i kuratorka wystawy B=Bauhaus w Muzeum Plakatu w Wilanowie (2019). Interesuje się sztuką kobiet i najnowszą poezją polską. Segreguje muzykę porami roku. Mieszka w Warszawie.

Olga Wiktoria Wybodowska (redaktor naczelna, dział poezji) (ur. 1995) – doktorantka Uniwersytetu Warszawskiego. Jej literaturoznawcze zamiłowania skupiają się na dyskursach schizofreników, rewelatorów boskich tajemnic i genialnych kobiet. Szczególnie pasjonuje się poezją surrealistyczną, prozą psychologiczną i kwestiami różnych form „tożsamości”. Twierdzi, że rzeczywistość nie istnieje. Publikowała w „Tekstualiach”, „Ricie Baum” i „Odrze”. E-mail: olawybodowska@gmail.com

dr Marcin Czardybon (redakcja językowa i korekta) (ur. 1989) – politolog i literaturoznawca, od 2014 roku korektor oraz redaktor językowy kwartalnika „Tekstualia. Palimpsesty Literackie – Artystyczne – Naukowe”, obecnie redaktor merytoryczny tego pisma. Publikował między innymi w „Tekstach Drugich”, „Ruchu Literackim”, „Przeglądzie Humanistycznym”, „Res Publice Nowej”. Zainteresowania badawcze: analiza współczesnych literackich dyskursów tożsamościowych i tożsamościotwórczych. Obszar zainteresowań czytelniczych: współczesna i najnowsza proza oraz poezja europejska. „Poza(stricte)literacko” – wytrwały zwolennik teatru postdramatycznego i kina zaangażowanego (na granicy propagandy). Periodycznie – nieumiarkowany konsument popkulturowej pulpy.

Współpracowali z nami:

Arkadiusz Krzyżewski (dział prozy) (ur. 1990) – politolog. Miłośnik literatury czystej – od czysto społecznikowskiego aktywizmu, aż po teksty o intencji czysto artystycznej. Zainteresowany aksjologią i jej rolą w prozie. Baczny obserwator kontekstów literackich i ich zastosowania w tekstach współczesnych. Zafrapowany zjawiskami kiczu, banalizacji językowej i zdobnictwa literackiego, ale także szeregu innych, tutaj nienazwanych. Nosi tendencje faworyzowania analogowości ponad cyfrowość.

Kajetan Szewczyk (dział prozy) – rocznik 1992. Urodzony we Wrocławiu, od przeszło 20 lat mieszka, żyje i tworzy w Warszawie. Magister filozofii, autor piosenek, felietonów i opowiadań, wierszokleta, raper (solowo jako Kadet Szewczyk, frontman zespołu no:widzisz), zdarza się, że dziennikarz. Uprawia literackiego rock’n’rolla na blogu sztalugaimis.wordpress.com.

Paulina Adamczyk (dział prozy) (ur. 1989) – historyk sztuki, autorka poezji, prozy oraz recenzji książkowych i esejów z dziedziny literatury i sztuki. Dotychczas jej teksty ukazywały się na łamach między innymi: „Arteonu”, „Twórczości”, „Migotań”, „Tekstualiów”, „Tlenu Literackiego”, „Czasu Literatury” „Nowych Książek”, „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI”. Zadebiutowała tomikiem poezji Przeszłość chwili obecnej, wydanym nakładem Wydawnictwa Mamiko w 2019 roku. W naszej redakcji od numeru 6.

Anna Nawara – numery 1–5:  PR i social media – studentka warszawskiej polonistyki, na co dzień realizująca się w public relations i marketingu. Początkujący social ninja. Prywatnie miłośniczka kotów.

Agnieszka Muszyńska (ur. 1994) – numery 1–5:  kwestie graficzne i informatyczne – studentka grafiki komputerowej, absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Publikowała w „Helikopterze” i „Tekstualiach” (nie tylko wiersze, lecz także grafiki). Nosi w sobie genetycznie uwarunkowany magnetyzm względem Bieszczad.

Kamila Supeł – numery 1–4 oraz 5½:  redakcja językowa i korekta, dział tłumaczeń – studentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Opętana przez czarny romantyzm. Gdy dorośnie, zostanie Moną Lisą Fernanda Botera.

Marcin Podlaski (ur. 1993) – numery 3–5:  dział poezji – doktorant językoznawstwa, aktualnie studiuje na Uniwersytecie Masaryka w Brnie. Laureat XIII Połowu Poetyckiego organizowanego przez Biuro Literackie (2018). Zdobywca nagrody I miejsca w kategorii debiut OKP im. Haliny Poświatowskiej (2018) oraz kilku wyróżnień w innych ogólnopolskich konkursach poetyckich (między innymi O Laur Opina, Milowy Słup, Poetycki Lombard). Publikował w czasopismach: „Tears in the Fence”, „Helikopter”, „Wakat”, „Wizje”, „Stoner Polski”, „Salon Literacki”, „Féerie”, „Tlen Literacki”, „Inter-. Literatura-Krytyka-Kultura”, a także w „biBLiotece” Biura Literackiego, w Pocztówkach Literackich Karola Maliszewskiego oraz na stronie wydawnictwa j. Redaktor działu poezji w książce Wyjustowani. Antologia młodych twórców (Wydawnictwo Naukowe UMK, 2018). Mieszka tymczasowo w Brnie.

Natalia Dziuba (ur. 1991 roku w Brzegu) – numery 3–5:  dział eseju – absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego (kierunek: terapia pedagogiczna). Wcześniej studiowała animację kultury z arteterapią na Uniwersytecie Opolskim. Pasjonatka szeroko pojętej kultury i sztuki. Wiersze tworzy od 2008 roku (po około dwuletniej przerwie wróciła do pisania w 2016 roku). Wyróżniona w OKP im. Ziemowita Skibińskiego w Poddębicach (2016), w Turnieju Jednego Wiersza w Świdnicy (2016) oraz w VIII Turnieju Jednego Wiersza im. Wandy Karczewskiej w Kaliszu (2018). Redaktorka działu „Krytyka literacka” w piśmie „Inter-. Literatura-Krytyka-Kultura” w latach 2017–2018. Publikowała w „2Miesięczniku”, „Afroncie”, „MULTImedii”, „Wizjach”, „Helikopterze”, „Odrze”, „Wydawnictwie J”, „Salonie Literackim”, „Śląskiej Strefie Gender”, „Papierze w dole”. Regularnie pisze dla „Rubikonu”. Mieszka we Wrocławiu.